Που οφείλεται το άγχος μας;

0
229
Που οφείλεται το άγχος μας;
Screaming woman. Isolated over white background.

Όταν αισθανόμαστε υπερβολικό άγχος για ένα αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα, τότε αυτό μπορεί να οφείλεται στις παρακάτω 5 αιτίες.

Που οφείλεται το άγχος μας;

  1. Έχουμε υπερβολικές προσδοκίες από τον εαυτό μας.

Τα μεγαλεπήβολα σχέδια δεν είναι κάτι αρνητικό, αρκεί να προσπαθούμε να επιτύχουμε την υλοποίησή τους με τρόπο που να συμβαδίζει με τις καθημερινές μας ασχολίες και υποχρεώσεις. Διαφορετικά, είναι πολύ πιθανό οι ίδιες μας οι προσδοκίες να αποτελούν την πηγή του άγχους μας.

Υπάρχουν, επίσης, περιπτώσεις όπου θα χρειαστεί να επαναπροσδιορίσουμε κάποιες από αυτές τις προσδοκίες ανάλογα με τις συνθήκες της ζωής μας (κοινωνικές, οικονομικές κλ.π) οι οποίες αλλάζουν συνεχώς.

2. Οι προσδοκίες των άλλων.

Οι προσδοκίες που έχουν οι άλλοι άνθρωποι από εμάς, κυρίως όταν αυτοί οι άνθρωποι είναι σημαντικοί (μέλη της οικογένειας, φίλοι κλπ.) μπορεί επίσης να αποτελούν πηγή άγχους, ειδικά όταν είναι σε σύγκρουση με αυτά που εμείς θέλουμε για τον εαυτό μας.

Μερικές φορές, λοιπόν, χρειάζεται να θέσουμε κάποια όρια και προτεραιότητες έτσι ώστε να μη βρισκόμαστε εν μέσω συνεχούς σύγκρουσης.

3. Η γνώμη των άλλων.

Ο τρόπος που θα μας χαρακτηρίσουν οι άλλοι είναι πολλές φορές η πηγή της ανησυχίας και του άγχους μας. Αυτό συμβαίνει όταν η γνώμη των άλλων παύει να είναι ένα εργαλείο για να δούμε και να αξιολογήσουμε τον εαυτό μας από μια εξωτερική θέση, και αντ’αυτού γίνεται ένας παράγοντας που καθορίζει και διαμορφώνει το ποιοι είμαστε.

Στη δεύτερη περίπτωση, είναι πιθανό να ζούμε μια ζωή γεμάτη άγχος, φόβο και ανησυχία και να μη γνωρίζουμε ποιοι είμαστε και τι θέλουμε στην πραγματικότητα.

4. Υπερβολικός αρνητισμός.

Όταν “πνιγόμαστε σε μια κουταλιά νερό” και μας χαρακτηρίζει μια έλλειψη ψυχραιμίας μπροστά στο ενδεχόμενο μιας δυσάρεστης εξέλιξης κάποιου θέματος της ζωής μας, είναι πολύ πιθανό να υποφέρουμε από συνεχόμενο άγχος.

Η δυσάρεστη εξέλιξη και το απρόβλεπτο της αλλαγής είναι δύο ρεαλιστικές καταστάσεις στις ζωές μας. Χρειάζεται να μάθουμε να είμαστε ψύχραιμοι και να διατηρούμε μια αίσθηση αισιοδοξίας πώς ότι και αν συμβεί θα βρούμε έναν τρόπο να το αντιμετωπίσουμε.

5. Κακή διαχείριση του χρόνου μας.

Όταν συνεχώς αναβάλλουμε πράγματα και αντί να τα ολοκληρώνουμε σπαταλάμε το χρόνο μας, τότε είναι πολύ πιθανό να τρέχουμε τελευταία στιγμή για να τα προλάβουμε όλα, γεγονός που μας οδηγεί σε καταστάσεις υπερβολικού άγχους.

Η σωστή διαχείριση του χρόνου μας είναι ένα βασικό εργαλείο που πρέπει να καλλιεργήσουμε ώστε να μπορούμε να διαχειριζόμαστε πιο αποτελεσματικά θέματα της καθημερινότητάς μας χωρίς να επιβαρύνουμε τη συναισθηματική και ψυχολογική μας κατάσταση.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΜΗΝΥΜΑ